Misiunea noastră
Îmbunătățirea traiului în comun pentru asociațiile de proprietari.
Dați click oriunde pe titlu sau textul situației pentru afișarea soluției. Legile care stau la baza activității de administrare de imobile găsiți în secțiunea din dreapta. Pentru orice alte solicitări sau soluții vă rugăm să folosiți pagina de CONTACT.
Situația nr. 1
Locuiesc la bloc dar nu înțeleg ce reprezintă asociația.
Soluția URBICA
Asociația de proprietari este o formă juridică de organizare și reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui condominiu. Orice scară de bloc trebuie să facă parte dintr-o asociație iar proprietarii apartamentelor din scară se consideră membri. Membrii asociației trebuie să numească un președinte care să o reprezinte, și un administrator, de obicei din afara membrilor, care să o administreze.
Situația nr. 4
Care este scopul adunărilor generale ale asociației?
Soluția URBICA
Adunările generale ale asociațiilor de proprietari se fac în scopul supunerii la vot a unor decizii ce privesc imobilul în care locuiesc membrii asociației. Hotărâri ca efectuarea anumitor lucrări de reparații, stabilirea penalizărilor în caz de neplată, intervalul de declarare a apometrelor se iau în cadrul acestor adunări.
Situația nr. 7
De ce apar pe lista de plată cheltuieli despre care nu am fost informat?
Soluția URBICA
Orice cheltuială care se face pentru asociație, mai puțin cele de la furnizorii permanenți, trebuie luate cu acordul proprietarilor în cadrul unei adunări generale. URBICA nu permite efectuarea de cheltuieli sau lucrări fără acordul proprietarilor sau a președintelui.
Situația nr. 10
Suntem o asociație particulară și tocmai am fost amendați pentru nerespectarea unor legi pe care nu le știam.
Soluția URBICA
Avantajul de a fi administrați de o firmă este în primul rând experiența și operativitatea. URBICA se documentează constant despre noutățile legislative iar prin contractul de administrare riscul contravențiilor îi este transferat.
Situația nr. 13
Nu am timp sau nu mă încadrez în programul casieriei pentru a face o plată.
Soluția URBICA
Plata se poate face și printr-un transfer bancar într-unul din conturile URBICA. În curând, pe platforma client vor fi disponibile și plățile cu cardul.
Situația nr. 16
Nu pot primi răspunsul la o întrebare fără să fiu luat de sus sau să pară că deranjez?
Soluția URBICA
Este cunoscut faptul că relaționarea cu clienții încă lasă de dorit în România. Ducem această relaționare la un alt nivel cu maximul de bunăvoință și folosind toate canalele de comunicare disponibile.
Situația nr. 19
M-am săturat să declar apometrele la timp și totuși să plătesc diferențe de consum.
Soluția URBICA
O altă variantă pentru diferențele de consum pot fi unele declarări incorecte. Reprezentanții de URBICA fac citiri de regularizare periodice pentru fiecare proprietar, reglându-se astfel diferențele la nivel de scară.
Situația nr. 2
Care este rolul președintelui?
Soluția URBICA
Președintele este unul din membrii activi ai asociației care reprezintă interesele acesteia, organizează și participă la adunările generale, face propuneri, participă la luarea hotărârilor, colaborează cu administratorul, sa.
Situația nr. 5
Locuiesc la bloc și vreau o administrare mai bună.
Soluția URBICA
Credem că un administrator mai bun trebuie să fie eficient, corect, transparent și să pună pasiune în ceea ce face. Serviciile noastre, perfecționate pe parcursul a 7 ani de experiență și garantate de cele peste 100 de asociații din portofoliu le găsiți pe pagina de SERVICII.
Situația nr. 8
Fac parte dintr-un imobil nou sau vreau să înființăm o asociație nouă.
Soluția URBICA
URBICA poate oferi consultanța necesară înființării unei asociații de proprietari inclusiv soluțiile tehnice necesare cum ar fi separația pentru furnizarea apei reci.
Situația nr. 11
Nu găsesc înțelegere din partea administratorului de bloc.
Soluția URBICA
Rolul administratorului este, în primul rând, de a răspunde solicitărilor locatarilor. Venim în întâmpinarea tuturor solicitărilor și am pus la dispoziție toate canalele de comunicare posibile.
Situația nr. 14
Spațiul din jurul imobilului în care locuiesc arată jalnic. Trebuie să merg pe la toți vecinii să strâng semnături ca să tundem iarba?
Soluția URBICA
Executarea oricărei lucrări în spațiile comune presupune acordul majorității proprietarilor. Începând de la pachetul MENTENANȚĂ, URBICA oferă gratuit amenajarea spațiilor verzi din jurul imobilului.
Situația nr. 17
Sunt președintele unei asociații de proprietari și avem nevoie de executarea unei lucrări la părțile comune dar nu avem suficiente resurse financiare.
Soluția URBICA
URBICA poate oferi asociațiilor care nu au datorii mari o soluție de creditare pe termen mediu pentru demararea rapidă a lucrărilor necesare.
Situația nr. 20
E a doua oară când se sistează utilitățile din cauza datornicilor. Chiar nu se poate face nimic?
Soluția URBICA
Datornicii pot fi acționați juridic pentru recuperarea datoriilor. URBICA oferă asistența necesară acestui proces pentru toate pachetele oferite.
Situația nr. 3
Care este rolul administratorului?
Soluția URBICA
Administratorul este numit în cadrul adunărilor generale, de obicei din afara membrilor pentru a nu fi conflicte de interese și trebuie să respecte hotărârile acestor adunări. Suntem convinși că rolul său este să îmbunătățească traiul în comun pentru asociație. Aceasta presupune de la întreținerea și recomandarea de soluții noi pentru imobil, până la serviciile de relații cu locatarii, de relații cu furnizorii, de contabilitate, juridice, tehnice, sa.
Situația nr. 6
M-am săturat să plătesc diferențe de consum iar administratorul să ridice din umeri atunci când îl întreb despre soluții.
Soluția URBICA
O parte din diferențele la apă provin și din cauza preciziei slabe a apometrelor. URBICA are grijă ca apometrele să fie revizuite periodic sau poate iniția o acțiune de înlocuire a tuturor apometrelor cu unele de clasă de precizie superioară.
Situația nr. 9
Lista de plată nu este destul de explicită și vreau să mă asigur că nu este "încărcată".
Soluția URBICA
Fiecare locatar primește o dată cu afișarea listelor o situație individuală în care sunt detaliate toate cheltuielile și modul de împărțire. Mai mult, pot consulta pe internet și alte situații detaliate și istoricul acestora.
Situația nr. 12
Nu am timp să duc citirile de apometre.
Soluția URBICA
La URBICA citirile de apometre se pot declara și la telefon sau pe internet.
Situația nr. 15
Când merg să plătesc la asociație și întreb despre date anterioare, personalul de acolo începe să caute prin niște dosare foarte groase. Durează mult și nu prea am încredere în modul cum sunt organizate.
Soluția URBICA
Pentru că rapiditatea și eficiența au devenit lucruri obișnuite pentru fiecare din noi, URBICA deține o soluție informatică completă menită să faciliteze introducerea și accesarea corectă a tuturor datelor despre asociații.
Situația nr. 18
În ședința de asociație am hotărât să termoizolăm blocul dar nu știm nicio firmă specializată serioasă.
Soluția URBICA
URBICA și-a creat mai multe parteneriate cu firme specializate pe servicii de curățenie, lucrări civile, instalații sau alte tipuri de lucrari pentru părțile comune dar și pentru apartamente.
Situația nr. 21
S-au afișat listele noi de plată și, deși am plătit de câteva zile, plata nu apare ca fiind operată.
Soluția URBICA
Cu cât metoda de organizare a datelor este mai rudimentară cu atât aceste decalaje vor fi mai evidente. URBICA folosește un soft specializat și plățile se procesează imediat.